Wednesday, June 24, 2009

membebel session..

penyakit malas update blog melanda diriku.

minggu ni is my final week at current house. kami dah mula masuk2 kan barang to new house. ikut kan, we already started renting the new house since 15th June, tapi 20th june baru dpt kunci (dgn segala kepayahan nyer).

then, banyak pulak bende lagi owner tak fix. the stove extractor hood pun filter dah kaput, baru ni nak cari ganti. water inlet for toilet flush pun dripping, blm fix. lorgh.

aku dah start byr utk tinggal kat rumah tu since 15th june. hari tu cerewet sgt cari tenant. tapi sendiri, takde la excelent sgt. hah. aku kalo pikir psl org yg suka buat aku rasa tertindas nih, aku mmg sakit ati. sebal, bak kate encik hubby. imran pun tendang2, berguling2, tande tak puas ati.

satu lagi.. rumah konon2 dah dibersihkan by professional cleaner at dia punya expense. rupa2nya maid dia yg kena clean up. ok la. takpe. yg best nya. aku masuk umah tu, tapak kaki pun itam. ade sampah lollipop at our bathroom. ade sampah at balcony. AND.. we are supposed to pay her later for professional cleaner fees nanti masa nak keluar from the premise. apekah..

agak penat sekarang, tiap petang pegi hantar barang kat rumah baru. aku angkat yg ringan je. weekend ni baru lorry dtg to angkat yg besar2 punya harta. yg dah ade kat rumah baru skrg, yg besar cuma fridge and washing machine sbb baru beli. lain sume kosong2 je. tunggu my mum's maid dtg this saturday, tolong mop around the house. aku siyes dah tak larat. tulang2 sume cam reput semacam. badan sakit2 je. kepala toksah ckp le. ntah lah.

hm. cukup lah entry mengeluh aku ni. hari ni hari istimewa. so another entry is coming up!

3 comments:

Dils said...

Haih. Mesti penat nak pindah rumah baru time tengah2 sarat. Takpe2.

Selow selow. Kenkadang, ramai je orang duit nak, tapi wat tak reti je kalo mende tu memadai dengan duit ke tak.

shu said...

hait.

tulah.. suke2 amik duit org.

shu said...
This comment has been removed by the author.