Tuesday, October 20, 2009

imran @ 1 month old


On 16th Oct, Imran has turned ~ one month old! yeay. tak kira hari dah. :p

we went for checkup, berat imran naik tak sampai 1kg dari berat masa lahir. kurang. so doctor kate likely kurang minum. hoh. sian anakku.

he has gained few new skills and knowledge such as if i cry my heart out sure nanti org angkat and dukung around. oh.. dia dah makin berat. at least for me la. ibu dia kecil cenonet je, tu la pasal.

oh yeah, he calls me 'ibu'. (he will... erm.. must. hah)

his smile, makes segala ketensionan ilang.

we went to makngah's house in ampang last weekend, tgk gambar when i was a baby. yeah. muka imran same as mine. hidung, tak sure :P. so confirmlah tak tertukar kat ospital ari tuh.

oh now he's crying. feeding time. daaaa.

//i cant wait for next week. for some reasons. haih. i need to loosen up.

7 comments:

Miss Nurul said...

haih..so cute.matanyer sangat la bulat.sama mcm kamu kak shu..heheh..
cium imran utk sy eh..

muah3!!

shu said...

part mata, imran dun have much choice, since both ayah & ibu dia mata boolat semacam.

nanti senang2 dtg la tgk imran. hee

naughtiest maximus said...

rindu rindu.. ngeee

Anonymous said...

shu,,still kt mlk ke?aku br start keje 2day...cute cm ko gak...Baby aku plak berat dh sekali ganda..hehe.. ;) -fairuz-

Dils said...

Amazing how different he looked in the space of a month. Hehe..

Cumil je.

Anonymous said...

tahniah shu...imran ikut ibu die la comel...x pe yang penting baby sihat.. -marini

Asiah Abd Jalil said...

Tahiah Shu! Dapat anak on Malaysia Day - 16 September! :-)

Kelakar baca cerita Shu pasal "tertukar baby" tu.

Nak tahu cerita saya? Masa anak kelima saya lahir, saya tak sempat nak ingat muka dia betul-betul. A few hours lepas tu, nurse panggil untuk breastfeed dia kat nursery room. Masuk-masuk aje, ada sorang baby kat tepi pintu. Hitam berlegam. Saya rasa sangat sedih, kenapa anak saya hitam sangat? My husband has very fair skin. Saya taklah cerah sangat, tapi takdelah sampai hitam macam tu.

Tapi sempat lagi pujuk diri sendiri. Anak kan rezeki Allah, tak kiralah macam mana pun rupa parasnya, janji dilahirkan sempurna. Saya pun nak ambil baby tu untuk disusukan.

Tiba-tiba nurse mencelah. "Baby awak kat sana la!" La... rupa-rupanya baby kat tepi pintu tu anak orang India mana tah. Jahat tak, saya rasa lega sangat sebab baby tu bukan anak saya.

It turned out that my newborn baby cerah la jugak kulitnya, ikut sebelah my husband. Cute sangat! Dalam hati, what a relief! :-)