Thursday, November 14, 2013

Hanya Dia

Hari ni terbaca blog seorang ummi yang kehilangan 2 orang anak dlm tempoh 6 bulan.

MasyaAllah. Kuatnya dia. Sepanjang membaca entry di blog dia, air mata ni mengalir tak berenti. nasib baik imran kat sekolah, kalau tak sure panjang soalan dia bertanye kenape ibu nangis. Silap2 dia join nangis jgk.

Terus lupa segala kesedihan sendiri, dugaan orang lain lebih berat, takde mengeluh pun. Apa lah sangat ujian kecil2 yang saya hadapi. Orang lain lagi bermacam masalah, redha je. Kitakan hambaNya.

Saya percaya pada Dia. Segala yang berlaku dalam hidup kita, dia yang tentukan. Kuatkan hati.

Sayangkan Allah lebih dari segalanya, dgn cara tu, insyaAllah, segalanya blh dilalui dgn lbh kuat dan tabah.

##baca kisah ummi tu tadi meninggalkan kesan dlm hati smp skrg ni ha. sayu rasenye.

1 comment:

anak Wan Salleh said...

kite tak boleh bace.. tak mampu :(